İnfinity – Bu Yaz Hobi İçin Ne Yaptın? Bölüm 1
Yaz ayları masaüstü savaşlarında turnuvalar açısından oldukça hafif geçiyor, Türkiye Savaş Oyunları Topluluğu (TüSOT) zaten tatil ilan ediyor, oyun kulüplerinde de bir rehavet, bir tatil telaşesi derken tek tük turnuva düzenleniyor. Diğer sporlarda olduğu gibi plastik modelleri birbirine vurma branşında da yaz dönemini antreman ve hazırlık ile geçirmek, yeni sezonda canlı ve heyecanlı olmak için faydalı oluyor. Bu yaz kendimi yeni veya beklemekte olan projelere vermem için uygun gözüküyordu. Şu ara en severek oynadığım olan X-wing’in Ulusal Turnuvasını Haziranda yapmıştık (ve kazanmıştım!) ve o turnuvaya hazırlık sürecinin getirdiği yoğun antreman dönemi sonrasında Asi filomu biraz nadasa almamda fayda olacaktı. Böylece dikkatimi başka projerlere verebildim. Aile programımın haftaarası iş çıkışı boyama ve hobi faaliyetlerine olanak sağlayacak bir düzende olması sebebiyle kendime iki hedef koydum;
- Uzun süredir beklemekte olan İnfinity konusuna eğilmek, oyunu öğrenmek ve minyatürlerimi boyamak
- Yeni almış olduğum Star Wars Armada oyununu öğrenmek.“Bu yaz hobi adına ne yaptığını biliyorum!” diyebilmeniz açısından bu projelerimi ve neler yaptığımı üç yazılık bir mini seri olarak size sunacağım.
İnfinity, küçük ölçekli oynanan ve fütüristik bir hikaye ağı içerisinde manga/takım seviyesinde çatışmaların yapıldığı bir masaüstü taktik savaş oyunu. İnfinity, İspanyol oyun üreticisi Corvus Belli tarafından hazırlanan bir oyun. Bu sitede İnfinity hakkında (özellikle taraflar) detaylı bilgi veren birçok yazıyı geçmiş dosyalarda bulabilirsiniz. Ben daha genel bir perspektiften oyunun havası hakkında size biraz fikir verip, birazcıkta kendi oynadığım taraftan bahsedeceğim.
İnfinity’nin çok sağlam temelleri olan ve gelişmeye çok açık bir hikaye örgüsü var. Kendimizi günümüzden 175-200 yıl ileriye taşıyoruz, insanlık olarak teknolojide çok ilerlemiş ve kendimize uzayın kapılarını açmış bir durumdayız. Dünya milletleri yaşanan büyük bir ekonomik buhran sonrasında kendi içlerinde yeni ittifaklar kurmuş durumda ama politik çerçeve açısından baktığınızda bugün olan bitenlere çok benzer bir İnsanlık haritası var. Yarının Dünya vatandaşları, bugünün Dünya vatandaşlarına bir hayli benziyorlar. Bu anlamda İnfinity’nin kurgusal dünyasına alışmak çok kolay oluyor, birçok şey tanıdık zira.
Bildiğimiz ekonomik düzen batmış ve onun küllerinden birçok ülkenin ittifakları doğmuş. Panocenia ittifakı “Batı Medeniyeti” olan birçok ülkeyi tek bayrak altında toplamış. Doğu medeniyetleri ise (Çin, Tayland, Kore, Japonya, vs.) Yu-jing ittifakı olarak bir araya gelmiş. İslam kendini yeniden tanımlamış ve son derece hümanist ve barışçıl bir çerçevede yeni bir birlik meydana getirmiş, Haqqislam. Bugünkü Dünya haritasını düşünün, az çok benzer tutun ve olası gördüğünüz kümelenmeleri yapın, iyi niyetlerle bezeyin ve biraz geleceğe fırlatın İnfinity’nin kurgusu böyle bir yer. Tabii üzerine klasik kurgu bilim temalarından türlü türlü soslar da eklenmiş durumda, insanlığı kollektif bilinçlerinin parçası yapmaya gelmiş uzaylılar (Combined Army) da var, onları durdurmak için insanlığa yardım etmeye çalışan çok teknolojik gizemli uzaylılar da (Tohaa/Uzay elfleri). Efenim yapay zeka (Aleph) da mevcut elbette, uzay gemilerinde konar göçer yaşayanlar (Nomads) da, kayıp koloniler (Ariadna) de. Tanıdık diyorum ya, eğer biraz ilginiz varsa veya hasbel kader 1-2 bilim kurgu filmi izlediyseniz karşılaşmış olduğunuz temaların İnfinity’de yansıtılmış olması çok muhtemel. Karışık kuruşuk değil ama endişe etmeyin, iyi harmanlanmış hepsi.
Kurgunun çekici olan bir yanı, silahlı çatışmalar olmasına rağmen distopik olmaması. Topyekün bir savaş yok ve olmaması için uğraşılıyor. Büyük güçler savaşın yıkımından endişe ettikleri için silahlı mücadelelerini biraz birbirlerine “madik atmak” temelinde yapıyorlar. Güreşip duruyorlar ve elbette burada devreye biz ve kahraman askerlerimiz giriyoruz. Yaptığımız görevler, önemli bir devlet büyüğünü korumak, rakip kuvvetin endüstriyel/askeri sırlarını çalmak, propaganda yapmak için koşulları hazırlamak gibi pek çok farklı konuda olabiliyor. Görevlerin ön planda olması bir nimet doğrusu, hem oyuna çeşitlilik katıyor hem de odağın sürekli birbirini boğazlama olmamasını sağlıyor.
Manga/takım temelli olduğu için oyunlar 10-20 modelle oynanıyor ve bir maç nispeten kısa zamanda (45-60 dk) tamamlanabiliyor. İnfinity’nin öne çıkan bir özelliği, minyatürlerinin ÇOK güzel olması! Bir bakışta gerçekten tutkuyla tasarlandıklarından emin olabiliyorsunuz. Modellerinin tamamının kurşun olması modelcilik açısından biraz sıkıntılı, çünkü modelde gönlünüzden geçen değişiklikleri yapmak kolay değil. Gerçi modellerin kutudan çıkmış halleri ile duruşları harika, ben pek ihtiyaç duymadım poz değiştirmeye. Birleştirme ve boyama aşamalarında ise kurşun modellerle uğraşmanın önüne geçilmez coşkusunu(!) yasadığınız anlar olmuyor değil. Saçı başı zaten yolduk, modeli de kırası geliyor bazen insanın, ama kurşun olduklarından birşey de olmuyor mendeburlara… Sonra biraz sakinliyoruz, kutudaki resimde ne kadar şahane olduğuna bakıyoruz, tekrar motive olup fırçaya kuvvet!!
Az modelle oynanıyor, ama çok ucuz olmadığını söylemem gerekiyor. Şu da olsun, bu da olsun, bu tip bir adam bu görevler için çok lazım, en sevdiğim siber-ninjanın modelinin yapmışlar?! bunun pozu ne biçim, ufsk! Filan derken koleksiyonunuz hızla büyüyor ve modellerin tanesi 7-8 sterlin bandında. İkinci el pazarı da hareketli ama, daha ucuza da bulabilirsiniz.