Kahramangiller

Infinity – Nitelikler ve Zar Mekanikleri

Bu yazı da; statlar ve karşılıklı mücadelede kullanılan zar mekaniklerini inceleyeceğiz.

Oyunda her birim; Movement , Balistic Skill, Close Combat, Will Power, Physical Power, Wounds Statlarına sahiptir. Bu statlardan başlayalım.

Movement

Bir birimin katedeceği mesafedir. İki bölüme ayrılır. Misal “4-2 “

İlk hane; birincil olarak gideceği mesafedir. Eğer saldırmak ya da baksa bir skill kullanmayıp, hareketine devam edecekse ikinci hanedeki mesafe değeri kadar yol kat edebilir. İnch üzerinden hesaplanır. Bir iki örnek verirsek, önce 4 inch gidip köşeyi döner, kalan action’ınızı kullanarak, ateş edebilirsiniz. Bir kutuyu acıp 4 inch hareket edebilirsiniz. Oyun; 3 boyutlu olduğundan duvarlara tırmanabilir, yere yatabilir, bir duvardan karşı duvara zıplayabilirsiniz.

infinity3

3 Boyutlu haritadan kastımız tam olarak bu.

Balistic Skill

Oyunda “BS” kısaltması ile ifade edilir. Karşısındakini vurabilme kabiliyetidir. BS12 olan bir birim, 20’lik zarda 12 ve aşağısı atarak karşısındaki vurabilir. Karşısındaki düşman kendini bir siperin arkasına sakladıysa, ateş edene -3 verecektir. Bu durumda, 9 ve aşağısı atmamız gerekir. Bu durumu değiştiren tabi ki çok fazla skill var. Onları ileride daha detaylı göreceğiz. Ama Balistic önemli bir skill ve silahla olandan bahsetmemek olmaz.

Infinity oyununda, sonuçta her birim elinde olan silah ekipmanlarıyla ilişkilendirilir. Her silahın bir burst değeri mevcuttur. Bu değer o silahla ateş ederken, kaç adet 20’lik zar atacağımızı gösterir. Sniper rifle için bu değer 2 iken, ağır makineli tüfek için 4’tür. Ne kadar burst, o kadar çok silah isabet şansıdır. Çok önemlidir.

Ateş ettiğimiz kişiye hit verirsek, rakibimiz yara alıp almadıgını test etmek için armor zarı atar. Armor zarından; olası siper ve zırh bonusları gelecektir. Atılan 20 değerinden bu değerler düşüldükten sonra, eğer hala silahın damage puanını geçebiliyorsak, hayatta kaldık demektir. Aksi taktirde 1 wound alırız ki; bu da çoğu birim için bilinç kaybı demektir.

Elimizdeki silahın mermi yapısı da, vurma vurulma noktalarında devreye girer. Virüslü bir mermi, shock mermisi vb. seçenekler, standart kurşunlardan daha tehlikelidir. Bazıları 2 Armor Save attırırken, bazıları Armor Bonusunu almamızı engeller. Saldıran birim; Burst rakamının total değerini alırken, savunan birim her zaman tek bir Burst ile cevap verir. Bu da saldıran tarafı her zaman avantajlı kılar.

Siper ya da koruma olacak düzeyde bir kule.

Siper ya da koruma olacak düzeyde bir kule.

Close Combat

Yapacağımız hareket, bir başka birimin yanında bitebilir ve yakın dövüşe geçebiliriz. Bu durumda yine face to face zarlara geçilir. Bu konuyu da ilerideki yazılarımda daha detaylı işleyeceğim.

Physical Power

Oyun içinde çeviklik, dayanıklılık ve kuvvet değerlerinin bir bileşkesi şeklinde işleyen bu stat, oyundaki tırmanma, zıplama, fırlatma vb. tüm atletik aksiyonlarımız için kullanılır. Elde tutulan bir kılıcın damage değeri de yine belirleyicidir. İlk yardım gördüğümüzde, fizik gücümüze göre iyileşme şansımız da artar.

Wound (Eğer “Tag” ise Structure)

Basitçe; kaç canımız olduğudur. Kaç yara ile yıkılmadan ayakta kalabildiğimizdir. 1 ila 3 arası değerler görülmekle beraber , genelde çoğu birim 1 Wound değerine sahiptir.

Statlarımız bunlar. Oyundaki her birim, farklı stat değerlerine sahip. Şimdi bir de; bir çatışma yapıp, farklı bir terimden bahsedeyim.

Saldırı ve Karşı Saldırı diyebileceğimiz ARO.

Saldırı ve Karşı Saldırı diyebileceğimiz ARO.

ARO (Automatic Reaction Order)

Yani rakibimizin hamlesinin, bizim tehdit alanımıza girdiğinde, karşı olarak verdiğimiz otomatik reaksiyon.

4 inch Movement yapmış figür duvarın kenarından çıkar. Karşısında bizim 2 figürümüzü birden bulur. Der ki… “ARO var mı?” Rakip; “Evet” der. Bir adamım olası bir ateşe karşın Dodge (ateşten sakınma) yapıp, kendini siperin içine atıyor. Diğeri ise 1 Burst ile ateşle karşılık veriyor.

Saldıran oyuncu devam eder. O zaman 3 Burst toplamının, 2 Burst’unu sağdakine 1 Burst’unu soldakine sıkıyorum. Böylelikle, face to face zar takımları atılacak.

2 Burst silah sıkılan adam, tek Burst ile cevap verecek. Tek Burst sıkılan bir diğeri Dodge yapıp kaçıyor. Dodge; Physical bir test. Bu yüzden; saldıranın BS zarına karsılık PH atılır. Diğer durumda ise 2 BS zarına, tek BS ile cevap veren birim vardır.

Bu arada; silahların bazıları BS ile ateş etmez. Heavy flame thrower gibi template silahlar, bir şablonu koyar ve o şablondaki herkes ARO karşılığını söyler. Ateşle cevap verirlerse, hepsi bu template silahtan hit almış olur.

Oyundaki silahlar ve etki alanları için çok fazla varyant var. Bu oyundaki her bir birimi farklı kılıyor. Roket launcherlar, plasma carbineler, koalalar, mayın çeşitleri gibi oyuna renk katan çok fazla ayrıntı var.

Haftaya görüşmek üzere.

Bu yazı, "Infinity Tanıtımları" adlı yazı dizimizin bir parçasıdır.

Yorumlar