Kahramangiller

Infinity – Oyuna Başlangıç ve Uzmanlar

Bir süredir size Infinity tarafları tanıtımını yapıyordum. Artık ufaktan gerçek tanıtıma geçmenin vakti geldi. Bu yazımda bu oyunu neden oynamamız gerektiğini izah etmeye çalışacağım.

XCOM bilgisayar oyununun isometrik görüntülerinden birine bakın. Üst çaprazdan bir bina görüntüsü, yerde bir konteyner ve bir kamyonet. Infinity oyununu bu tarz yaptığımız masaüstü dünyasında oynuyoruz. Elimizde gerçek minyatürler var. Gördüğümüz savaş alanında hangi minyatürün hangi konumda ne ölçüde faydalı olabileceğini öngörerek, minyatürlerimizi diziyoruz.

infinity1

Oyuna başlamadan önce diğer oyuncuyla beraber “face to face” olarak teğmenlerimizin (ekibimizin liderlerinin) WIP değerleri arasında bir karşılaştırma zarı atıyoruz. Face to face demek, iki tarafın belli bir durum için karşılıklı olarak 20lik zar atması demektir. WIP ise RYO tarzı ögelerle örnek vermek gerekirse akıl, karizma ve bilgelik değerlerinin bir ortalaması olarak değerlendirilebilir. Diyelim ki, kırmızı ekibin liderinin WIP değeri 13, mavi ekibin liderinin ise wip değeri 14 olsun. Zarlarımızı atıyoruz. WIP değerini geçmeyecek şekilde en yüksek zar değerini atan oyuncu insiyatifi eline alır. Aynı örnekten devam edersek, kırmızı takım 15 , mavi takım 7 attıysa , wip değerini geçmeyerek en yüksek sayı olan 7 yi atan mavi takım insiyatifi eline alır.

İnsiyatifi alan oyuncu, başlama ya da savaş alanında hangi alanda başlayacağı seçimini yapar. Burada taktik başlıyor. Elinizdeki birimlere ve savaş alanında nerelere dizebileceğinizi değerlendirerek bir seçim yapıyorsunuz.

infinity4

Elimizdeki birim sayısı, kabaca order sayısını yani ne kadar hamle yapabileceğimizi belirler. Hamlelerimizi tamamladıktan sonra, sıra karşı tarafa geçer ve o da hamlelerini bitirdiğinde 1 round sona ermiş olur.

Tüm hamlelerimizi istediğimiz gibi harcama konusunda özgürüz. Güvendiğimiz bir birim üzerinde harcayarak Ramboculuk oynayabileceğimiz gibi, farklı birimler üzerinde kullanarak savaş alanına yayılabilir ve görev yapma olanaklarımızı zorlayabiliriz.

Toplam 8 birimimiz varsa 8 tane herhangi bir birim üzerinde kullanabileceğimiz 8 orderımız mevcuttur. Eğer birimlerimiz arasında “irregular” özellikle bir troop mevcutsa bu birim order havuzuna katkıda bulunmaz. “Impetious” etiketli birimler ise henüz orderlar harcanmaya başlamadan kafasına göre “hobaaa” diye ileri atılarak hamle yapan birimlerdir. Kötü yanı, bu hamleyi ileri rakibe doğru yapması gerekliliğidir. Bu da ölmesini kolaylaştırır. İyi yanı ise, size fazladan bir hamledir. Bu konulara ileride daha derin gireceğim.

infinity3

Oyundan önce belirlenen bir görevimiz var. Merkezdeki binanın içinde bilgisayar konsolunun hack edilmesi, önemli birinin kaçırılması, önemli bir binanın patlatılması, rakibin tamamen yok edilmesi vb. görevlerimiz var. Bunun dışında zar atılarak belirlenen ekstra görevler de mevcut. Görevin ne ölçüde başarılabildiğinin bir puan skalası mevcut. Misal kutu imha görevinde, açılan her kutu 1, patlatılan her kutu 1 puan getirirken, rakibinden çok kutuyu yok etmek 3 puan birden getirebilir. Bunlar dışındaki yan görevlerimiz de görev başına 1er puan getiriyor. Sonuçta en çok puanı kazanan oyunun da galibi oluyor. Yani rakibi yok etseniz de karşı taraf görevlerini yerine getirdiyse, karşılaşmayı o kazanacaktır.

Görevleri ancak “specialist” denilen birimler yapabilir. “Engineer”, “doctor”, “hacker”, “paramedic” gibi birimler basitçe kutu açar, bilgisayara veri girer, bir NPC ile konuşur vb. Bu yüzden oyuna alabildiğimiz kadar uzman almak önem taşıyor. Yine bu uzmanların yaptıkları görev gerçekleştirme eylemleri WIP stat üzerinden değerlendiriliyor. Bilgisayar üzerinden bilgilerin alınması için WIP değeri 14 olan hacker biriminiz 20’lik zarda 14 ve aşağısı atmak zorunda. Kısacası nekadar yüksek değer, o kadar başarma şansı.

infinity2

Bu yazıda görev yapabilen uzmanlarımıza detaylı bir giriş yapalım:

Hacker: Bilgisayar ve siber sistemlerin hakimi. Rakibin zırhlı birimleri üzerinde uygulayabildiği durdurma, kendi tarafına katma, bozma, robotları deactive etme vb. onlarca farklı yeteneği ile eşsiz bir birimdir.

Engineer: Yere konmuş mayınları deactive eder. Robot ve üstün teknoloji TAG birimleri tamir ederek ordunuza geri kazandırır. Adhesive silahlarlarla yapıştırılan birimleri çözer.

Doctor: Bilinçsiz bir şekilde yerde yatan biriminizi ayağa kaldırır. Onu tekrardan savaş alanına ve order havuzuna geri kazandırır.

Paramedic: İlk yardım konusunda maharetli bu birimler doctor gibi WIP atmak yerine, zarlarına -3 alıp iyileştirecekleri birimin fizik değerinin altında zar atabilirlerse, birimi hayata geri döndürürler. Doktor kadar olmasa da kullanışlıdır.

Chain of Command: Lider kaybedildiğinde devreye giren bu birim komutayı üzerine alır ve “lider öldü!” diye dengesini kaybeden ordunuzun yeni lideri olur ve komutayı üzerine alır.

Evet uzmanlarımız da bunlar. Haftaya daha fazla detay ve oyunda order – savaşma mekaniklerini inceleyeceğiz.

Bu yazı, "Infinity Tanıtımları" adlı yazı dizimizin bir parçasıdır.

Yorumlar