Kahramangiller

Tarihsel Minyatür Oyunlarında Birimler – Black Powder

Askeri terimlerden en anlamayan insan bile “piyade – süvari – topçu” gibi kalıpları duymuştur. Askeri birim çeşitliliği açısından baktığımızda, tarihin her döneminde bir orduyu oluşturan birimlerin, görev ve özelliklerine göre ayrıldığını görürüz. Bu yazıda ve sonrakinde, iki tarihsel minyatür savaş oyunu olan Black Powder (Napolyon Dönemi) ve Hail Ceasar (Antik Dönem, Orta Çağ) oyunlarındaki temel birimleri inceleyip, tarihin bu dönemlerini ve bahsedilen oyunları daha iyi anlamanızı sağlamaya çalışacağım. Yazının sonunda, oyunlardaki standart ordu kurulumlarını da bulabilirsiniz.

Ayrıca Black Powder ve Hail Ceasar hakkında daha fazla bilgi için, şu yazılara göz atmak isteyebilirsiniz.

O zaman başlayalım, karşınızda Black Powder oyunundaki piyade ve süvari birimleri!

Line Infantry

Napolyon dönemi ordularının bel kemiği, temel piyade birimi. Bu dönem piyadeleri, daha fazla ateş gücü açığa çıkarabilmek adına yan yana bir hat halinde diziliyorlar (2 veya 3 sıra) ve bu nedenle “line” ismiyle anılıyorlar. En standart kurallara sahip olan bu piyade üniteleri, orduların ana savaş gücünü oluşturuyor.

Skirmisher kuralına sahip birimler genelde bu şekilde "Line Infantry" birimlerinin önünde ilerleyerek onlara perdeleme yapar.

Skirmisher kuralına sahip birimler genelde bu şekilde “Line Infantry” birimlerinin önünde ilerleyerek onlara perdeleme yapar.

Light Infantry

Bunlar, “Skirmisher” kuralları sayesinde hat halinde dizilmenin yanı sıra açık formasyona da geçebilen, standart piyadeye göre hareket kabiliyeti daha fazla olan birimler. Genelde “Sharpshooter” kuralları da oluyor, bu da her tur bir başarısız atış zarlarını tekrar atmalarını sağlıyor. Açık formasyonda olmanın oyundaki avantajı, orman-tarla gibi zor arazilerde daha hızlı ilerliyorlar ve atış yerken daha zor vuruluyorlar. Dezavantajı ise yakın dövüşte daha kötüler. Tabii ki; istenilen anda hat dizilimine de geçebilirler. Ordularda “line infantry” birimlerine göre daha az oranda bulunuyorlar ve genelde ön saflarda, ana gücün ilerleyişini perdeleyecek şekilde savaşıyorlar.

Grenadiers

Bu arkadaşlar daha boylu poslu ve disiplinli adamlardan seçiliyor. Bu nedenle genelde yakın dövüş değerleri normal piyadeye oranla daha iyi. Aynı zamanda “Elite 4+” veya “Elite 5+” kuralına da sahipler, normal birimlerin disiplini bozulup bir tur hareketsiz kaldıkları durumlardan zar atarak kurtulma ve hareketlerine devam etme şansına sahip oluyorlar.

 İngiliz ordusundaki İskoçlar; Highlanders birimi!

İngiliz ordusundaki İskoçlar; Highlanders birimi!

Guards Infantry

Ordunun elit piyade birimleri. İşler kötü gittiğinde günü kurtaracak arkadaşlar. Normal birimlerden daha iyi kurallara sahipler, genelde atış sayısı, yakın dövüş ve moral değerleri daha yüksek. “Grenadier” birimlerindeki “Elite” kuralı bu abilerde de var.

Rifles

Bu birimler, dönemin standart “smoothbore” (yivsiz) tüfeklerini kullanmayan, bunun yerine daha gelişkin ve daha uzun menzile etkili “rifled” (yivli) tüfekleri kullanan piyadeler. Bu tüfekler halen az üretildiğinden ve değerli olduğundan daha çok “Light Infantry” ekiplerine veriliyor, dolayısıyla “Rifles” birimleri genelde hafif piyade ile aynı kurallarına sahip, ek olarak daha uzun menzile ateş edebiliyorlar.

Bu yazı, "Tarihsel Minyatür Oyunlarında Birimler" adlı yazı dizimizin bir parçasıdır.

Yorumlar